LES EMBARCACIONS


Andrés Campoy i Pablo Ruiz
Tipus i models de vaixells

Vaixell funerari: un vaixell funerari,és un vaixell que servia al antic Egipte per fer una cerimònia funerària als grans deus,beneïtats,i demés reis. Transportava el cadàver al Nil i el vaixell no tripulat seguia la ruta del deus.
Es va construir a l'any 1.845 aC


Aerolliscador: un Aerolliscador es un vehicle que es manté abstinguts a l'aire això genera un matalàs d'aire que el permet moure's sobre qualsevol superfície com aigua, neu, terra,gel,o sorra . Principal ment s'utilitza sobre l'aigua. El primer es va construir per la marina americana l'any 1969. Pot arribar als150 km /h. en qualsevol superfície


Casa flotant : una casa flotant es es un vaixell que ha sigut dissenyat o modificat per ser utilitzat com habitat humà. Algunes cases flotants no estan motoritzades .Però altres cases es poden desplaçar amb motor. Es del any 1985.


Caballet de tórtora: un caballet de tórtora és un tipus d'embarcació construït des de fa 3 mil any.Està dissenyat per transportar un navegant i els seus aparells.









Iot: Es defineix embarcació d'esbarjo com tota aquella de qualsevol tipus, amb independència del seu mitjà de propulsió, el casc tingui una eslora compresa entre 2,5 i fins a 24 metres, mesurada segons els criteris fixats en les normes harmonitzades aplicables i projectada per a fins esportius o d'oci, amb o sense ànim de lucre, i les embarcacions dissenyades amb fins d'entrenament per a la navegació d'esbarjo.


Creuer:Un vaixell transatlàntic, o creuer, com el seu nom indica, és una nau capaç de creuar l'oceà Atlàntic. Els primers veritables transatlàntics eren propulsats per motors de vapor i se'ls coneixia amb el nom de «vapors». El terme, en sentit ampli, es contraposa al de vaixells de cabotatge, és a dir, els transatlàntics són creuers majors que poden navegar diversos dies o setmanes sense albirar la costa, capaços de travessar per costum mars i oceans, amb envergadures descomunals i de similars capacitats per a tripulants. Els seus usos generals són per a oci i grans transports d'objectes materials i persones (passatgers).Els primers creuers van sorgir al final del segle XVIII.



Vaixell Far:Els vaixells far són vaixells adaptats per servir de suport a una ajuda a la navegació que per les característiques de la zona requereix una envergadura més visible que una boia, en general estan tripulats i més de les balises lluminoses tenen radiofars i Racon, una ràdio ajuda que genera en les pantalles dels radars un marca identificable. Són també base d'estacions de control de trànsit marítim. En general es troben fondejats en una posició fixa i marcada en les cartes nàutiques però com en el cas del ELBA 1 que serveix de estacionari de pilots del riu Elba, naveguen dins de radis restringits en l'estuari d'aquest riu.


Vaixell fantasma:Un vaixell fantasma, en la ficció, és un vaixell tripulat per fantasmes. El terme pot també usar-se per al ludir a un vaixell real que ha estat albirat sovint com una aparició després d'enfonsar o un vaixell trobat surant sense tripulació a bord






Un vaixell de vapor, també anomenat vaixell de rodes de paleta, encara que de manera molt menys freqüent, piróscafo, és un vaixell propulsat per màquines de vapor, actualment en desús, o per turbines de vapor. Consta elementalment d'una caldera de vapor, d'una turbina de vapor o màquina de vapor i d'un condensador refrigerat per aigua. La transmissió s'aconsegueix amb un cigonyal en les màquines de vapor o amb una caixa reductora en el cas d'usar turbines.
La seva aparició va suposar tota una revolució en la navegació marítima mundial ja que no depenien tant dels vents i corrents. Els primers veritables vaixells transatlàntics eren de vapor i gràcies a ells es va popularitzar la paraula "vapor" per referir-se a un vaixell. (Font”wikipedia”)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada