Andrés
Campoy i Pablo
Ruiz
Tipus
i models de vaixells
Vaixell
funerari:
un vaixell funerari,és un vaixell que servia al antic Egipte per fer
una cerimònia funerària als grans deus,beneïtats,i demés reis.
Transportava el cadàver al Nil i el vaixell no tripulat seguia la
ruta del deus.
Es
va construir a l'any 1.845 aC
Aerolliscador:
un Aerolliscador es un vehicle que es manté abstinguts a l'aire
això genera un matalàs d'aire que el permet moure's sobre qualsevol
superfície com aigua, neu, terra,gel,o sorra . Principal ment
s'utilitza sobre l'aigua. El primer es va construir per la marina
americana l'any 1969. Pot arribar als150 km /h. en qualsevol
superfície
Casa
flotant : una casa flotant es
es un vaixell que ha sigut dissenyat o modificat per ser utilitzat
com habitat humà. Algunes cases flotants no estan motoritzades .Però
altres cases es poden desplaçar amb motor. Es del any 1985.
Caballet
de tórtora: un caballet de tórtora és un tipus d'embarcació
construït des de fa 3 mil any.Està dissenyat per transportar un
navegant i els seus aparells.
Iot:
Es defineix
embarcació d'esbarjo com tota aquella de qualsevol tipus, amb
independència del seu mitjà de propulsió, el casc tingui una
eslora compresa entre 2,5 i fins a 24 metres, mesurada segons els
criteris fixats en les normes harmonitzades aplicables i projectada
per a fins esportius o d'oci, amb o sense ànim de lucre, i les
embarcacions dissenyades amb fins d'entrenament per a la navegació
d'esbarjo.
Creuer:Un
vaixell transatlàntic, o creuer, com el seu nom indica, és una nau
capaç de creuar l'oceà Atlàntic. Els primers veritables
transatlàntics eren propulsats per motors de vapor i se'ls coneixia
amb el nom de «vapors». El terme, en sentit ampli, es contraposa al
de vaixells de cabotatge, és a dir, els transatlàntics són creuers
majors que poden navegar diversos dies o setmanes sense albirar la
costa, capaços de travessar per costum mars i oceans, amb
envergadures descomunals i de similars capacitats per a tripulants.
Els seus usos generals són per a oci i grans transports d'objectes
materials i persones (passatgers).Els primers creuers van sorgir al
final del segle XVIII.
Vaixell
Far:Els
vaixells far són vaixells adaptats per servir de suport a una ajuda
a la navegació que per les característiques de la zona requereix
una envergadura més visible que una boia, en general estan tripulats
i més de les balises lluminoses tenen radiofars i Racon, una ràdio
ajuda que genera en les pantalles dels radars un marca identificable.
Són també base d'estacions de control de trànsit marítim. En
general es troben fondejats en una posició fixa i marcada en les
cartes nàutiques però com en el cas del ELBA 1 que serveix de
estacionari de pilots del riu Elba, naveguen dins de radis
restringits en l'estuari d'aquest riu.
Vaixell
fantasma:Un vaixell fantasma, en la ficció, és un vaixell
tripulat per fantasmes. El terme pot també usar-se per al ludir a un
vaixell real que ha estat albirat sovint com una aparició després
d'enfonsar o un vaixell trobat surant sense tripulació a bord
Un
vaixell de vapor, també anomenat vaixell de rodes de paleta,
encara que de manera molt menys freqüent, piróscafo, és un vaixell
propulsat per màquines de vapor, actualment en desús, o per
turbines de vapor. Consta elementalment d'una caldera de vapor, d'una
turbina de vapor o màquina de vapor i d'un condensador refrigerat
per aigua. La transmissió s'aconsegueix amb un cigonyal en les
màquines de vapor o amb una caixa reductora en el cas d'usar
turbines.
La
seva aparició va suposar tota una revolució en la navegació
marítima mundial ja que no depenien tant dels vents i corrents. Els
primers veritables vaixells transatlàntics eren de vapor i gràcies
a ells es va popularitzar la paraula "vapor" per referir-se
a un vaixell.
(Font”wikipedia”)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada